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Cobra

Publikationen

2021

J.-H. Arling et al. [COBRA Collaboration] Commissioning of the COBRA extended demonstrator at the LNGS Nucl. Instrum. Meth. A 1010 (2021) 165524

2020

L. Bodenstein-Dresler et al. [COBRA Collaboration] Quenching of gA deduced from the β-spectrum shape of 113Cd measured with the COBRA experiment Phys. Lett. B 800 (2020) 135092
[arXiv:1806.02254]

2017

J.-H. Arling et al. [COBRA Collaboration] Suppression of alpha-induced lateral surface events in the COBRA experiment using CdZnTe detectors with an instrumented guard-ring electrode JINST 21 (2017) P11025 
[arXiv:1701.07432]
R. Theinert for the COBRA collaboration Characterization of a large CdZnTe detector with a coplanar quad-grid design Nucl. Instrum. Meth. A 845 (2017) 181
R. Temminghoff for the COBRA collaboration Investigation of the Depth Reconstruction and Search for Local Performance Variations with a Large Coplanar-Quad-Grid CdZnTe Detector IEEE Transactions on Nuclear Science 64 (2017) 1934

2016

J. Ebert et al. [COBRA Collaboration] Results of a search for neutrinoless double-beta decay using the COBRA demonstrator Phys. Rev. C 94 (2016) 024603
[arXiv:1509.04113]
J. Ebert et al. [COBRA Collaboration] Characterization of a large CdZnTe coplanar quad-grid semiconductor detector Nucl. Instrum. Meth. A 806 (2016) 159
[arXiv:1509.02361]
J. Ebert et al. [COBRA Collaboration]  Long-Term Stability of Underground Operated CZT Detectors Based on the Analysis of Intrinsic 113Cd β-Decay Nucl.Instrum.Meth. A 821 (2016) 109
[arXiv:1508.03217]
J. Ebert et al. [COBRA Collaboration] The COBRA demonstrator at the LNGS underground laboratory Nucl. Instrum. Meth. A 807 (2016) 114
[arXiv:1507.08177]

2014

M. Fritts et al. [COBRA Collaboration] Pulse-shape discrimination of surface events in CdZnTe detectors for the COBRA experiment Nucl. Instrum. Meth. A 749 (2014) 27 

Bis 2013

M. Schwenke et al. [COBRA Collaboration] Exploration of pixelated detectors for double beta decay searches within the COBRA experiment Nucl. Instrum. Meth. A 650 (2011) 73
J. McGrath et al. [COBRA Collaboration] Detecting multi-hit events in a CdZnTe coplanar grid detector using pulse shape analysis: A method for improving background rejection in the COBRA 0 nu beta beta experiment Nucl. Instrum. Meth. A 615 (2010) 57
T. Köttig for the COBRA Collaboration Search for neutrinoless double beta decay with the COBRA experiment PoS ICHEP2010 (2010) 324
J. Dawson et al. [COBRA Collaboration] Experimental study of double beta decay modes using a CdZnTe detector array Phys. Rev. C 80 (2009) 025502
[arXiv:0902.3582]
J. Dawson et al. [COBRA Collaboration] An Investigation into the 113-Cd Beta Decay Spectrum using a CdZnTe Array Nucl. Phys. A 818 (2009) 264
[arXiv:0901.0996]
T. Bloxham et al. [COBRA Collaboration] First results on double beta decay modes of Cd, Te and Zn isotopes with the COBRA experiment Phys. Rev. C 76 (2007) 025501
[arXiv:0707.2756]
H. Kiel for the COBRA Collaboration  Status and perspectives of the COBRA double beta decay experiment J. Phys. Conf. Ser. 39 (2006) 353
C. Goessling et al.  Experimental study of Cd-113 beta decay using CdZnTe detectors Phys. Rev. C 72 (2005) 064328
H. Kiel, D. Munstermann, K. Zuber A Search for various double beta decay modes of Cd, Te and Zn isotopes Nucl. Phys. A 723 (2003) 499

Mensapläne

Anfahrt & Lageplan

Der Campus der Technischen Universität Dortmund liegt in der Nähe des Autobahnkreuzes Dortmund West, wo die Sauerlandlinie A45 den Ruhrschnellweg B1/A40 kreuzt. Die Abfahrt Dortmund-Eichlinghofen auf der A45 führt zum Campus Süd, die Abfahrt Dortmund-Dorstfeld auf der A40 zum Campus-Nord. An beiden Ausfahrten ist die Universität ausgeschildert.

Direkt auf dem Campus Nord befindet sich die S-Bahn-Station „Dortmund Universität“. Von dort fährt die S-Bahn-Linie S1 im 15- oder 30-Minuten-Takt zum Hauptbahnhof Dortmund und in der Gegenrichtung zum Hauptbahnhof Düsseldorf über Bochum, Essen und Duisburg. Außerdem ist die Universität mit den Buslinien 445, 447 und 462 zu erreichen. Eine Fahrplanauskunft findet sich auf der Homepage des Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr, außerdem bieten die DSW21 einen interaktiven Liniennetzplan an.
 

Zu den Wahrzeichen der TU Dortmund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dortmund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Campus Süd und Dortmund Universität S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Campus Nord und Campus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zurück.

Vom Flughafen Dortmund aus gelangt man mit dem AirportExpress innerhalb von gut 20 Minuten zum Dortmunder Hauptbahnhof und von dort mit der S-Bahn zur Universität. Ein größeres Angebot an internationalen Flugverbindungen bietet der etwa 60 Kilometer entfernte Flughafen Düsseldorf, der direkt mit der S-Bahn vom Bahnhof der Universität zu erreichen ist.