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Detektorentwicklung

Publikationen

2023

S. Pape et al. Techniques for the Investigation of Segmented Sensors Using
the Two Photon Absorption-Transient Current Technique
Sensors 23 (2023) 962

2022

A. Almagro-Ruiz et al. Fiber laser system of 1550 nm femtosecond pulses with configurable properties for the two-photon excitation of transient currents in semiconductor detectors Appl. Opt. 61 (2022) 9386
S. Pape et al. First observation of the charge carrier density related gain reduction mechanism in LGADs with the Two Photon Absorption-Transient Current Technique Nucl. Instrum. Meth. A 1040 (2022) 167190
S. Pape et al. Characterisation of irradiated and non-irradiated silicon sensors with a table-top two photon absorption TCT system JINST 17 (2022) C08011
T. Dado on behalf of the ATLAS Collaboration Modeling Radiation Damage to Pixel Sensors in the ATLAS Detector PoS(EPS-HEP2021)812
L. Diehl et al. Characterization of Passive CMOS Strip Sensors [arXiv:2204.00501]

2020

P. Ahlburg et al. EUDAQ—a data acquisition software framework for common beam telescopes JINST 15 (2020) P01038
[arXiv:1909.13725]

2019

M. Wagner et al. First Annealing Studies of Irradiated Silicon Sensors with Modified ATLAS Pixel Implantations JINST 14 (2019) C11003
[arXiv:1908.10652]
F. Wizemann et al. Temperature scaling of reverse current generated in proton irradiated silicon bulk JINST 14 (2019) P07008
[arXiv:1904.04698]
R.F.H. Hunter et al. First bulk and surface results for the ATLAS ITk Strip stereo annulus sensors  Nucl.Instrum.Meth. A 924 (2019) 142
A. Gisen et al. Investigation of modified ATLAS pixel implantations after irradiation with neutrons Nucl. Instrum. Meth. A 924 (2019) 203
[arXiv:1802.00660]

2018

M. Weers et al. Lab and test beam results of irradiated silicon sensors with modified ATLAS pixel implantations JINST 13 (2018) C11004
B. Abbott et al. Production and Integration of the ATLAS Insertable B-Layer JINST 13 (2018) T05008
[arXiv:1803.00844]

2017

A. Gisen et al. Planar n-in-n quad module prototypes for the ATLAS ITk upgrade at HL-LHC JINST 12 (2017) C12032
[arXiv:1708.08266]

2016

K. Dette Total Ionising Dose effects in the FE-I4 front-end chip of the ATLAS Pixel IBL detector JINST 11 (2016) C11028
N. Tehrani et al. Capacitively coupled hybrid pixel assemblies for the CLIC vertex detector Nucl. Instrum. Meth. A 823 (2016) 1
K. Kimura et al. Test beam evaluation of newly developed n-in-p planar pixel sensors for use in a high radiation environment Nucl. Instrum. Meth. A 831 (2016) 140
R. Klingenberg et al. Power dissipation studies on planar n+-in-n pixel sensors Nucl. Instrum. Meth. A 831 (2016) 105

2014

M. Motohashi et al. Evaluation of KEK n-in-p planar pixel sensor structures for very high radiation environments with testbeam Nucl. Instrum. Meth. A 765 (2014) 125
R. Klingenberg et al. Temperature-dependent characterizations of irradiated planar n+-in-n pixel assemblies Nucl. Instrum. Meth. A 765 (2014) 135

Mensapläne

Anfahrt & Lageplan

Der Campus der Technischen Universität Dortmund liegt in der Nähe des Autobahnkreuzes Dortmund West, wo die Sauerlandlinie A45 den Ruhrschnellweg B1/A40 kreuzt. Die Abfahrt Dortmund-Eichlinghofen auf der A45 führt zum Campus Süd, die Abfahrt Dortmund-Dorstfeld auf der A40 zum Campus-Nord. An beiden Ausfahrten ist die Universität ausgeschildert.

Direkt auf dem Campus Nord befindet sich die S-Bahn-Station „Dortmund Universität“. Von dort fährt die S-Bahn-Linie S1 im 15- oder 30-Minuten-Takt zum Hauptbahnhof Dortmund und in der Gegenrichtung zum Hauptbahnhof Düsseldorf über Bochum, Essen und Duisburg. Außerdem ist die Universität mit den Buslinien 445, 447 und 462 zu erreichen. Eine Fahrplanauskunft findet sich auf der Homepage des Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr, außerdem bieten die DSW21 einen interaktiven Liniennetzplan an.
 

Zu den Wahrzeichen der TU Dortmund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dortmund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Campus Süd und Dortmund Universität S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Campus Nord und Campus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zurück.

Vom Flughafen Dortmund aus gelangt man mit dem AirportExpress innerhalb von gut 20 Minuten zum Dortmunder Hauptbahnhof und von dort mit der S-Bahn zur Universität. Ein größeres Angebot an internationalen Flugverbindungen bietet der etwa 60 Kilometer entfernte Flughafen Düsseldorf, der direkt mit der S-Bahn vom Bahnhof der Universität zu erreichen ist.